Sponsored

Taycan in the Netherlands: where do you have your insurance?

Al Faromeo

Member
First Name
Al
Threads
0
Reaction score
26
Vehicles
Taycan Cross Turismo
Country flag
Unive. All risks, inzittenden, pechhulp NL & buitenland, vervangingswaarde; met 80% no claim kom ik op EUR 150/maand voor mijn 2022 TCT 4.
Sponsored

Al Faromeo

Member
First Name
Al
Threads
0
Reaction score
26
Vehicles
Taycan Cross Turismo
Country flag
Hoe doe jij dat?? 😆
Ik heb meerdere verzekeringen bij hen lopen, en ik had eerdere voitures (Merc C-klasse, later de BMW X3) reeds bij hen verzekerd, en de auto van Madame is er ook ondergebracht.
We hebben bovendien een goede historie (soort van bewezen 'brave huisvader'-status).
Toen dus de Taycan in huis kwam ben ik bij hen naar kantoor gegaan, heb ik hen gezegd dat ik een nieuwe karros heb, en wat het zou kosten om die bij hen te verzekeren.
En zo is dat gegaan - persoonlijke behnadeling, nadat ik eerst de gebruikelijke vergelijkingssites had doorlopen...

• Haha
Reactions: Dee

Dee

Well-Known Member
First Name
Dee
Threads
78
Reaction score
4,040
Vehicles
A lot
Country flag
Ik heb meerdere verzekeringen bij hen lopen, en ik had eerdere voitures (Merc C-klasse, later de BMW X3) reeds bij hen verzekerd, en de auto van Madame is er ook ondergebracht.
We hebben bovendien een goede historie (soort van bewezen 'brave huisvader'-status).
Toen dus de Taycan in huis kwam ben ik bij hen naar kantoor gegaan, heb ik hen gezegd dat ik een nieuwe karros heb, en wat het zou kosten om die bij hen te verzekeren.
En zo is dat gegaan - persoonlijke behnadeling, nadat ik eerst de gebruikelijke vergelijkingssites had doorlopen...
Ik ga ze wel even bellen, dat werkt toch beter denk ik.
Bedankt.

Jasper4S

Well-Known Member
First Name
Jasper
Threads
27
Reaction score
2,140
Vehicles
Taycan 4s ST, Jeep Avenger EV, KTM Duke 790
Country flag
Ik zou echt aankloppen bij een assurantien kantoor in je omgeving. Zij helpen echt met zoeken naar dekking/prijs. Meestal krijg ze ook korting bij de grotere partijen.

Asr zelf afsluiten lukte me niet, want auto te duur. Assurantien kantoor kwam er meteen mee en bleek goedkoper dan independer.

Bosmonster

Member
First Name
Bas
Threads
3
Reaction score
28
Vehicles
Taycan cross Turismo 4S
Country flag
Hier ook bij Bovemij/bovag autoverzekering. Met 19 schadevrije jaren en wat collectiviteitskorting rond de 150,- voor all risk. Vooral fijn dat je gewoon bij je Porsche garage kan laten repareren. Al eens met een sterretje in de ruit gehad en geen gedoe met een Carglass ofzo.

Teejeemmm

Member
First Name
Theodoor
Threads
0
Reaction score
13
Vehicles
Taycan Turbo CT '21, Audi RS4 B5, Audi RS6 C5, Audi A3 TFSI-e 8Y
Country flag
Ik ook Unive 122 eur, na schade nu 165 eur/maand. Incl inzittenden , 5 schadevrije jaren en 78% no-claim korting. Op cataloguswaarde 186k en voorwaarde van aanwezige PVTS car Security package.

OP
OP
targa666

targa666

Well-Known Member
First Name
Lies
Threads
9
Reaction score
159
Vehicles
‘22 Taycan 4S sedan frozenberry, H-D sportster 883 low
Country flag
Uiteindelijk heb ik gekozen voor inshared. Ik had het liefst bij NN gezeten omdat dan na 8 jaar de accu over de verzekering valt (tegen meerprijs). Maar de nieuwwaarde is net te hoog geweest en dus helaas…
Andere maatschappijen waren ofwel onwijs duur, of alleen vervanging of dagwaarde bij totaal loss, of andere voorwaarden minder goed, en heleboel maatschappijen vinden de auto sowieso te duur en verzekeren deze niet (hoe jullie dat dan deden?? Mij lukte het bij de meesten die genoemd werden niet!)
Anyway, nu wel een eigen risico van €265 per gebeurtenis maar met €1320 per jaar is dat zo terugverdiend; ik mag toch hopen dat ik niet meerdere keren per jaar de verzekering nodig heb!
Bedankt allemaal voor de info, het was een leuke zoektocht :)

Bennie

Well-Known Member
First Name
Ben
Threads
6
Reaction score
29
Vehicles
Taycan ST RWD, MINI Cooper S, Harley Davidson FLDE
Country flag
Hallo, na mijn Taycan ST inmiddels Macan rijder. Verzekerd bij NN.
Interessante thread. Mijn schoonzoon heeft gisteren een gebruikte Taycan uit maart 2025 gekocht met een nieuwprijs van € 144.000.
Ik ben voor hem vandaag op zoek geweest naar een verzekering en snap niet hoe jullie aan al die lage bedragen komen. Ik heb nog geen kenteken, maar heb een Taycan bij een dealer gevonden met een vergelijkbare prijs. Dat kenteken voer ik dan in. Hij heeft 9 schadevrije jaren, is 51 jaar en ik kom nergens onder € 300 per maand. Als je ‘m al verzekerd kunt krijgen. Unigarant: te hoge cataloguswaarde. ASR niet boven € 100.000, NN niet boven € 125.000. Allianz Direct lijkt de goedkoopste met een premie van € 311 per maand, Centraal Beheer € 348…
Kortom, wie heeft de gouden tip?

Noan

Active Member
Threads
0
Reaction score
22
Vehicles
Porsche taycan 4S performance
Country flag
All riks 364/mnd euro bij Turien. 5 schadevrije jaren. Had 1 jaar eerder een ongeluk met M4 gts en Turien was mijn enige optie.

OP
OP
targa666

targa666

Well-Known Member
First Name
Lies
Threads
9
Reaction score
159
Vehicles
Country flag
Hallo, na mijn Taycan ST inmiddels Macan rijder. Verzekerd bij NN.
Interessante thread. Mijn schoonzoon heeft gisteren een gebruikte Taycan uit maart 2025 gekocht met een nieuwprijs van € 144.000.
Ik ben voor hem vandaag op zoek geweest naar een verzekering en snap niet hoe jullie aan al die lage bedragen komen. Ik heb nog geen kenteken, maar heb een Taycan bij een dealer gevonden met een vergelijkbare prijs. Dat kenteken voer ik dan in. Hij heeft 9 schadevrije jaren, is 51 jaar en ik kom nergens onder € 300 per maand. Als je ‘m al verzekerd kunt krijgen. Unigarant: te hoge cataloguswaarde. ASR niet boven € 100.000, NN niet boven € 125.000. Allianz Direct lijkt de goedkoopste met een premie van € 311 per maand, Centraal Beheer € 348…
Kortom, wie heeft de gouden tip?
Hangt natuurlijk ook af van je schadevrije jaren. 8ik heb er 22 en daarmee 80% no-claim korting. Jouw zoon is allicht nog niet zo ver?
veel maatschappijen beperken nieuwwaarde en/ of vermogen. Ik heb een exelletje gemaakt om te vergelijken, die zal ik morgen opzoeken en delen

OP
OP
targa666

targa666

Well-Known Member
First Name
Lies
Threads
9
Reaction score
159
Vehicles
Country flag
Hangt natuurlijk ook af van je schadevrije jaren. 8ik heb er 22 en daarmee 80% no-claim korting. Jouw zoon is allicht nog niet zo ver?
veel maatschappijen beperken nieuwwaarde en/ of vermogen. Ik heb een exelletje gemaakt om te vergelijken, die zal ik morgen opzoeken en delen
De PDF is een beetje onhandig over 3 pagina's verdeeld maar ik kreeg het niet beter.

Gaat hier om een 4S uit 2022 met een nieuwwaarde van ruim 129.000 euro. Ik heb dus 80% B/M-korting

alle maatschappijen die de auto weigerden (nieuwwaarde / PK's) staan niet meer in de tabel, die zou je zelf evt nog kunnen nazoeken.
Sponsored

Attachments