Sponsored

Taycan in the Netherlands: where do you have your insurance?

Dee

Well-Known Member
First Name
Dee
Threads
78
Reaction score
4,040
Vehicles
A lot
Country flag
Hallo, na mijn Taycan ST inmiddels Macan rijder. Verzekerd bij NN.
Interessante thread. Mijn schoonzoon heeft gisteren een gebruikte Taycan uit maart 2025 gekocht met een nieuwprijs van € 144.000.
Ik ben voor hem vandaag op zoek geweest naar een verzekering en snap niet hoe jullie aan al die lage bedragen komen. Ik heb nog geen kenteken, maar heb een Taycan bij een dealer gevonden met een vergelijkbare prijs. Dat kenteken voer ik dan in. Hij heeft 9 schadevrije jaren, is 51 jaar en ik kom nergens onder € 300 per maand. Als je ‘m al verzekerd kunt krijgen. Unigarant: te hoge cataloguswaarde. ASR niet boven € 100.000, NN niet boven € 125.000. Allianz Direct lijkt de goedkoopste met een premie van € 311 per maand, Centraal Beheer € 348…
Kortom, wie heeft de gouden tip?
Interpolis al geprobeerd?
Daar ben ik naartoe gegaan toen Centraal Beheer de verzekering van €200 naar €300+ verhoogde...🤯🤬
Bij Interpolis hoef je ook geen klasse 3/5 alarm meer wanneer de auto vijf jaar of ouder is (dus ook geen Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) á €300/jaar...), scheelt ook weer. 🤗
Sponsored

Jasper4S

Well-Known Member
First Name
Jasper
Threads
27
Reaction score
2,140
Vehicles
Taycan 4s ST, Jeep Avenger EV, KTM Duke 790
Country flag
Nog een tip, je kunt ook spelen met eigen risico. Ik claim schades onder de 2500 euro nooit bij de verzekeraar, dus heb mijn eigen risico daarom ook op 2500 gezet. Scheelt tientallen euro's premie per maand.

T-can

Member
Threads
2
Reaction score
5
Vehicles
BMW I3, Audi A6 Allroad
Country flag
Je komt inderdaad snel bij Turien uit, geen geweldige verzekeraar qua communicatie trouwens.
Als je via een Porsche Centrum verzekert zijn zij je aanspreekpunt, dat scheelt wel.

• Like
Reactions: Dee

Donar

Well-Known Member
Threads
2
Reaction score
171
Vehicles
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 Performance '20
Country flag
Vergelijken blijft altijd lastig. Regio/stad doet ook veel met de premie. Maar de Taycan verzekeren blijft best lastig, voor mijn gevoel accepteert 90% van de verzekeraars geen auto's met veel vermogen en/of hoge cataloguswaarde. Al zegt dat niet alles, want ik was laatst naar een M2 Competition aan het kijken als fun auto erbij, maar daar kwamen nog minder resultaten uit op vergelijkingswebsites.

Nog een tip, je kunt ook spelen met eigen risico. Ik claim schades onder de 2500 euro nooit bij de verzekeraar, dus heb mijn eigen risico daarom ook op 2500 gezet. Scheelt tientallen euro's premie per maand.
Inderdaad. ER zet ik ook op maximaal omdat lage bedragen claimen toch geen zin heeft ivm terugval schadevrije jaren.

Bennie

Well-Known Member
First Name
Ben
Threads
6
Reaction score
29
Vehicles
Taycan ST RWD, MINI Cooper S, Harley Davidson FLDE
Country flag
De PDF is een beetje onhandig over 3 pagina's verdeeld maar ik kreeg het niet beter.

Gaat hier om een 4S uit 2022 met een nieuwwaarde van ruim 129.000 euro. Ik heb dus 80% B/M-korting

alle maatschappijen die de auto weigerden (nieuwwaarde / PK's) staan niet meer in de tabel, die zou je zelf evt nog kunnen nazoeken.
Top! Heel veel dank Lies. Daar ga ik eens goed voor zitten 👍🏻
Sponsored